El cervell humà es troba en un creixement continuat. Durant els sis primers anys de vida. Aquest creixement es deu a la formació de connexions nervioses noves.
Aquesta etapa de creixement cerebral intensiu es relaciona amb algunes capacitats excepcionals poc conegudes; entre d’altres, tenim:
1) Enorme capacitat d’absorció de dades. Pràcticament qualsevol aspecte de la realitat que és present en forma concreta, predicible i consistent pot ser captada pels infants amb molta facilitat: quantitats, paraules escrites, patrons de moviment, imatges, patrons de comportament, etc.
2) Gran capacitat d’associar les dades absorbides per formar estructures de coneixement, la qual és proporcional a la quantitat de dades adquirides. De forma silenciosa, el cervell estableix relacions de semblança, diferencia, dependència, pertinença, etc. i organitza les dades amb una facilitat que depèn del grau d’estimulació.
3) Les intel·ligències es desenvolupen més o menys independentment, no obstant, l’estimulació de qualsevol d’elles, afavoreix a totes, especialment a l’infantesa.
4) El desenvolupament durant els primers sis anys determina el grau del potencial de intel·ligència, definint les possibilitats posteriors .
Durant la infància, el cervell te un enorme potencial de desenvolupament en milers de sentits, a nivells extraordinaris, dependrà de l’estimulació que rebi des dels seus pares.
Fins al moment, no hi ha cap computadora ni sistema que superi les capacitats del cervell humà

Si T'agrada Aquest Bloc pots votar-me
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada