conte: El Ratolí i el Lleó

dimecres, 9 de gener del 2008

Una vegada hi havia un ratolí que va sortir del cau amb el seu timbal, i anava fent soroll pel bosc, allí hi havia un enorme lleó dormint. El soroll que feia el ratolí amb el seu timbal, va despertar l’enorme lleó. El lleó en despertar-se va veure el petit ratolí i se'l volia menjar.
- Si us plau, lleó, deixa'm anar. Potser un dia em necessitaràs. Digué el ratolí.
El lleó li va contestar:
-Com vols que et necessiti a tu, tan remenut com ets?
-Et prometo que algun dia, quan em necessitis, jo t’ajudaré (respongué el ratolí).
El lleó compadit de veure allò petit al seu davant, el va deixar anar.
Un dia, el ratolí va sentir uns brams terribles.
Eren els del senyor lleó. Quan va arribar al lloc d'on venien els crits, va veure el lleó atrapat en una xarxa d’uns caçadors.
- Jo et salvaré! - va dir el ratolí.
- Tu? Ets massa petit, i no tens força per deslligar-me.
-Ja veuràs, et vaig prometre que algun dia jo t’ajudaria.
El ratolí va començar a rosegar la corda de la xarxa fent un forat per on pogués sortir el lleó, i el lleó es va salvar.
Aquella nit, tots dos van ser amics per sempre.